Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




04.05.2011

Nib utfordring .)

Mitt første bidrag til Nib utfordring.
På en annen blogg så jeg så mange fine bilder, og tenkte som så : hiv deg på!!
Jeg er veldig glad i å pynte, så da fant jeg fram mitt favorittservise.:Rosinas katter! (Rosina Wachtmaister)



Jeg syns de er bare SÅÅ herlige.

Første gang jeg så noe kunst av henne, var på SSE
(Statens senter for epilepsi),
da vi var der med eldstemann  da
han var 7 år.


I den ene fløyen hang der 4
forskjellige katte-bilder,
og jeg ble fortapt i dem:)))


Det er noen år siden jeg begynte å
samle på dette servise, det består
av 12 forskjellige motiver.

Foreløpig har jeg bare til 8,
da også middags tallerkener, og
suppe tall.

Lysestaker + vase ,et stort fat og
en stor bolle.









Det er litt dyrt ,så jeg kjøper litt om ganga.
Gleden er desto større når nye "deler" kommer hjem!


Glasset er håndblåst fra Glasshuset i Lønstrup,
Første av disse kjøpte jeg i 1992, og de er MYE brukt.

Til fredag har min kjære bursdag + at det er 13 år siden
vår kjære gutt nr 2, kom hjem fra Seoul med pappan
sin, bare 3 mnd gammel,- så da har vi virkelig noe å feire:)))

Da blir det Katte tallerkener, og disse fine glassene
kaker og brus. ooo gleder meg........








Nyt dagen hvor enn dere er ,øyeblikket er alt vi har - ta vare på det og skap noen gode minner!!!!

Klem Anne Lise :)

2 kommentarer:

  1. Så nydelig festbord du har laget!

    Og servise ditt,nydelig.
    Jeg også er så fasinert av Rosina Wachtmeister, lagde et innlegget om henne for en tid tilbake, synes hennes kattebilder og herlige fargekombinasjon er så flott.

    Og glassene dine kjøpt i Lønstrup, vi var der for en del år tilbake, og jeg og yngstemann skal dit i år igjen.
    Husker glassblåseriet, jeg skal innom der igjen å titte.
    Nydelig glass du viser.

    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  2. Heisann!!

    Så koslig du vil være med på min give away,masse lykke til..
    Nydelig pyntet bord,lykke til hos nib

    KLEM LINDA

    Ha en fin helg!!

    SvarSlett