Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




09.09.2012

"Skappel" genser til lillesøster :)


Den siste Skappel-genseren (til nå...)er ferdig.


Også denne er strikket i Lima og Alpakka
dra Drops.
Jeg brukte to forskjellige grå-toner, og fikk
et melert utseende, nydelig- :)
(Lima nr 9015- Alpakka nr 9020)
pinne nr 9
Den opprinnelige oppskriften har jeg tilpasset
og gjordt litt mindre,
Rygg/ forstykke legg opp 58 m
Ermer, legg opp 28 m

Etter selvvalgt lengde ( litt lengre bakstk)
fell 12/14 m på midten, til hals, ca 6/7 cm før hel 
lengde (forstk)
Fell ca 5 ganger mot hals (begge sider)

Jeg er så heldig å ha 3 søsken som betyr veldig mye for meg,
og lillesøster er noe spesielt , så denne genseren er til henne :)
Men hver dag takker jeg for at jeg har en bror og to
søstre med familier som jeg ønsker rike 
velsignelser <3

Ha en fin søndag.
Klem



4 kommentarer:

  1. Nydelig genser!!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fin den ble!! Må visst henge meg på trenden og strikke en sånn etterhvert. Takk for god påminnelse om å takke for søsken :-)

    SvarSlett