Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




12.10.2012

Enkle pulsvarmere.


Enkle og fine pulsvarmere, et koselig helgeprosjekt?
Her er oppskriften:
(jeg fant den på nett, men har gjort noen små endringer)

Legg opp 38 m og strikk 26 riller/(eller ca 17 cm)
Fell de 10 første m, strikk rett ut pinnen. Snu , og fell 25 m,
Nå er det 5 m igjen,, srtikk riller til du måler ca 10 cm.
Sy sammen 5 cm, spar åpning til tommel 3 cm, og sy sm resten.
Fest båndet og pynt med en knapp, eller heklet blomst/ perle...

Tips til garn: Lima/. Karisma,/ Nepal .
Jeg har i tillegg tatt med Alpakka, da blir de så myke og gode:)
Pinne forslag: 5./5.5. 

Så enkelt er det !!
Ha ei fin strikkehelg!!

Deltar med dette på Pinnekrokens oktober utfordring

Klem




13 kommentarer:

  1. Så flotte pulsvarmere - de skal nok varme godt i høstkulda!
    God helg til deg og dine!
    Klem fra nabo-Merethe

    SvarSlett
  2. Så smart!

    Rett og slett fine er dei!

    God helg :-)

    SvarSlett
  3. De ser flotte ut, og varme, ikke minst! Jeg fryser så og si alltid på hendene, så de hadde vært god å ha! God helg til deg! -Margit-

    SvarSlett
  4. så fine! Det enkle er ofte det beste! :) God strikkehelg!

    SvarSlett
  5. De var fine, likte godt de første med den litt rustikke knappen!

    Har vært ute å luka litt i dag, godt med det som er gjort før våren.
    Ha ei fin helg! Klem,

    SvarSlett
  6. Hei,
    Kjempefine pulsvantar....og kjekt med oppskrift :))
    Desse har eg lyst å strikke :))
    God helg til deg.

    SvarSlett
  7. Så fine de var. :) kanskje slike blir et av mine neste prosjekter :)

    SvarSlett
  8. Enkle, men veldig stilige pulsvarmere. Denne må jeg ha i bakhodet til det oppstår ledig strikketid :)

    SvarSlett
  9. Pulsvarmere kan en jo alldri få nok av :D
    De var riktig tøffe :D

    SvarSlett
  10. Nydelige!
    Jeg må sette deg på lista mi!
    Klem fra nord!

    SvarSlett
  11. wow, de må jeg prøve i helg. Så enkel og fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du vil lage - kos deg m strikkinga 👍🏼😊

      Slett