Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




15.12.2012

Ekte juleglede...


I går ettermiddag var vi på skolen til eldstemann
-invitert på julebord-

Alle 4 elevene underholdt med hvert sitt bidrag
og skuespill om "Bukkene Bruse"

Det berører dypet i mitt hjerte, når en ser
hvordan lærere, assistenter og elevene selv
jobber får å få til dette.
Det krever stor tålmodighet og mye øvelse!!

En av elevene er døvstum, men på sin utrolig
flotte måte hadde han laget en lysbildeserie
om hvordan hans første halvår på skolen hadde vært-
og med "En stjerne skinner i natt"som bakgrunnsmusikk,
kjente jeg tårene presse på.
Det var bare rørende <3

Hele skoledagen i går gikk med til å
forberede innrykk av foreldre/foresatte/besteforeldre.
Dette nydelige bordet var noe av det de hadde gjort ;)


Er det rart mammahjertet blir rørt??


All maten som ble servert var såkalt
"kortreist mat"
De hadde tidligere i høst slaktet lam som ble tilberedt,
de hadde dyrket poteter, kålrabi, surkål,rødbeter,
og til dessert : hjemmelaget karamellpudding.
I tillegg fikk vi smake på julekaker, også de
bakt av dem.

De har også en elevbedrift :Miljøkompaniet, som
i tillegg dyrker blomster ol.
Denne nydelige Amaryllis er kjøpt på et 
julemarked de hadde 1. adventshelg.

Så jeg sitter idag med en stor takknemlighet
til alle dem som jobber rundt gutten vår,
takknemlig for at tross vanskelige og utfordrende
perioder vi har vært gjennom (og flere kommer)
at akkurat vår gode gutt var bestemt for oss.

Det har lært meg utrolig mye- å selv om livet ikke er A4
går det an å ha det veldig greit .
Man må bare være villig til å tenke litt anderleds
-og prioritere på en annen måte.
Det kan jo bare være sundt !!!
Enig??

Ønsker dere som er innom bloggen 
en fredelig og god adventshelg:))

Klem












4 kommentarer:

  1. Så sant så sant.... ingenting er egentlig A4 har jeg funnet ut! Vi er ikke bare ulike utenpå, men like ulike inni - og tenker ulikt, reagerer ulikt, oppfører oss ulikt også. Fikk tårer i øynene av din beskrivelse av juleavslutningen på skolen til gutten din. Fantastisk opplevelse for de flotte ungdommene også tenker jeg, å stå bak mat, underholdning og pynting. Det bygger noe i dem, de får til noe, presterer noe.

    Ønsker deg og dine en velsignet julehøytid.
    Varme klemmer fra Helle!

    SvarSlett
  2. Så sant så sant.... ingenting er egentlig A4 har jeg funnet ut! Vi er ikke bare ulike utenpå, men like ulike inni - og tenker ulikt, reagerer ulikt, oppfører oss ulikt også. Fikk tårer i øynene av din beskrivelse av juleavslutningen på skolen til gutten din. Fantastisk opplevelse for de flotte ungdommene også tenker jeg, å stå bak mat, underholdning og pynting. Det bygger noe i dem, de får til noe, presterer noe.

    Ønsker deg og dine en velsignet julehøytid.
    Varme klemmer fra Helle!

    SvarSlett
  3. Igjen har du skrevet så fint og så inderlig om gutten deres!
    Skjønner godt at du ble rørt over alt de unge delte med dere!
    Så flinke de er, og så fint at de har voksne rundt seg som vet å gi dem gode oppgaver, oppgaver de ser ut til å mestre på en beundringsverdig måte!
    Ja virkelig er det sunt og rett å tenke annerledes noen ganger! Det er jo slik livet er, alt går ikke like glatt bestandig! Jeg ønsker dere fine dager fram mot jul og en velsignet høytid! Klem fra Margit-

    SvarSlett
  4. Må vere godt å oppleve ein slik kveld!

    Fine førjulsdagar ynskjer eg deg :-)

    SvarSlett