Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




22.08.2012

"Skappel-genser"

Strikking er en av mine store gleder, og nå har 
jeg også blitt revet med av "Skappel-bølgen"

Har just blitt ferdig med min egen
genser:)

Den er nydelig myk og god.
Hvis du vil strikke en finner du oppskrift

Jeg har brukt Vivaldi (4 bt) og Alpakka (6 bt)
fra Drops.
La opp 64 m rygg/forstk. og 32 m erme
pinne nr 7
Klem



10 kommentarer:

  1. Så gøy! Kjempe fin!
    Har tenkt tanken på å strikke en selv, men har blitt med tanken foreløpig :)
    Klem

    SvarSlett
  2. så fin den ble!
    Jeg har veldig lyst til å strikke den genseren jeg også :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei! Genseren ser fantastisk herlig ut! Kan jeg spørre hvilket garnvalg du gjorde? -og om du endret noe på "Original-Skappel"-oppskriften?'jeg er jo fristet til å lage min egen i samme uttrykk som din genser, skjønner du. Hilsen Marit.

    SvarSlett
  4. Hei Marit:)
    Jeg har brukt Alpakka og Vivaldi fra Drops. Jeg har lagt opp færre masker
    På for/ bakstykke la jeg opp 64 m ( istedet for 80)
    Ermene la jeg opp 32 m

    Takk for at du likte "min" utgave og lykke til når du setter igang:)))
    Mvh Anne Lise,

    SvarSlett
  5. Flott genser!! men hva str på pinner brukte du?

    SvarSlett
  6. Hei,

    Hvilke farger har du brukt her?
    Jeg har veldig lyst på en i samem farge men finner ikke noe lignende i Vivaldi. Håper du ser dette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg har brukt en gråblå farge av Vivaldi og Alpakka, begge to er fra Drops
      Håper du får tak i samme, den er veldig fin ;)
      Klem Anne Lise

      Slett
    2. Tusen takk for svar. Kan det være denne?
      DROPS VIVALDI 09 LIGHT GREY BLUE

      Lurer på om jeg skal prøve den sammen med 9020
      light pearl grey. Håper bare den blir like fin som din :)

      Slett
  7. Har dessverre ingen merkelapper igjen fra garnet, men det er nok de fargene jeg har brukt.
    Lykke til med arbeidet, og takk for at du liker min modell ;))

    SvarSlett